Veel gestelde vragen Mijn WIZ

Algemeen

Lees hier de veel gestelde vragen over het platform Mijn WIZ.

1. Wat is Mijn WIZ?

Mijn WIZ is een nieuwe digitale dienst, zogenaamde e-dienst, van GR de Bevelanden. Hier kunt u uw geregistreerde gegevens inzien, zien wie uw contactpersoon is en wijzigingen doorgeven in uw persoonlijke situatie. Om dingen te kunnen regelen voor uw uitkering, moet u altijd inloggen met uw DigiD. Dit is een inlogcode waarmee u kunt inloggen op websites van de overheid en de zorg. Zo weet u zeker dat uw gegevens veilig zijn.

2. Wie kan gebruik maken van Mijn WIZ?

Mijn WIZ is voor inwoners van de gemeenten Borsele, Goes, Kapelle, Noord-Beveland en Reimerswaal die een (bijstands)uitkering ontvangen.

3. Welke gegevens kan ik bekijken via Mijn WIZ?

  • U kunt uw persoonlijke gegevens, jaaropgaven en uitkeringsspecificaties opvragen;
  • De laatste stortingen bekijken;
  • Het opgebouwde vakantiegeld en het overzicht van eventueel opgebouwde schulden aan de gemeente over de bijstand inzien;
  • Zien wie uw contactpersoon is.

4. Welke wijzigingen kan ik doorgeven via Mijn WIZ?

U kunt wijzigingen doorgeven zoals:

  • Verhuizing, scheiding, huwelijk, samenwonen, erfenis, geldprijs etc.;
  • Inkomen, nieuwe baan, vrijwilligerswerk, opleiding;
  • Als u op vakantie gaat naar het buitenland;
  • Nieuw telefoonnummer, e-mailadres, etc.

6. Moet ik inkomsten uit werk doorgeven?

Heeft u naast een uitkering ook inkomsten uit werk? Dan moet u dit elke maand doorgeven via uw persoonlijke pagina op Mijn WIZ.

7. Ik heb geen computer, laptop of tablet. Wat nu?

Wilt u uw uitkeringszaken wel online regelen, maar heeft u geen computer? In het stadskantoor in Goes kunt u gebruik maken van een computer. Komt u er niet uit? Dan kunt u ook hulp krijgen bij het invullen van uw aanvraag op een locatie in uw gemeente. U kunt hiervoor een afspraak maken. Bel naar het klantcontactcentrum op telefoonnummer 0113 239 100.

8. Ik wil geen gebruik maken van Mijn WIZ. Kan ik nog steeds wijzigingen via een papieren formulier doorgeven?

Ja, u kunt nog steeds een papieren wijzigingsformulier opsturen. Dit wijzigingsformulier staat op onze website. Wilt u een formulier op papier ontvangen? Dat kan. Bel naar het klantcontactcentrum op telefoonnummer: 0113 239 100.

9. Hoe zit het met toestemming gebruik van persoonsgegevens?

Als u een aanvraag doet, moet u gegevens aan ons doorgeven. Die hebben wij nodig om uw recht op een vergoeding te bepalen. Wij kunnen deze gegevens automatisch controleren met de gegevens van het UWV, Rijksdienst voor het Wegverkeer, Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank en de Basisregistratie Personen (BRP).

Wij respecteren uw privacy en verwerken uw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor u ze heeft verstrekt. Dit is in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wilt u meer lezen hoe wij met uw gegevens omgaan? Bekijk dan onze privacyverklaring op onze website.