Een afspraak bij GR de Bevelanden?

HOME  |  Een afspraak bij GR de Bevelanden?

Een afspraak bij GR de Bevelanden?

afspraak maken met de afdeling Werk Inkomen en ZorgLaatste update: 1 oktober 2020

Hieronder leest u hoe wij onze dienstverlening aanpassen als gevolg van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen die landelijk gelden.

Helaas neemt het aantal coronabesmettingen landelijk toe. Daarom passen wij onze dienstverlening aan. Vanaf 29 september ziet onze dienstverlening er zo uit:

  • Voorlopig kan een fysiek spreekuur nog niet plaatsvinden. Wilt u met een klantmanager een belafspraak maken, dan kunt u een terugbelverzoek aanvragen via het Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 0113 -239 100.
  • Het gebruik van de klantcomputers, het kopieerapparaat en de printer op het Werkplein is niet langer mogelijk.
  • Heeft u post die u af wilt geven? Dan kunt u dit in de brievenbus gooien. Deze brievenbus staat voor de ingang van het Stadskantoor te Goes.
  • Contact met uw contactpersoon vindt telefonisch plaats. Er vinden geen Wmo Huisbezoeken plaats. Voor een eerste gesprek belt u naar 0113 - 239 100.
  • Voor andere vragen, bijvoorbeeld over de status van een aanvraag of de betaling van uw uitkering, kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer 0113 - 239 100

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Heeft u vragen over onze minimaregelingen, zoals het declaratiefonds of bijzondere bijstand? Heeft u financiële problemen of schulden die u niet meer kunt overzien? Wij staan u graag persoonlijk te woord. Voor vragen of afspraken, kunt u het Klant Contact Centrum telefonisch bereiken op maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 17.00 uur en vrijdag van 08.30- 12.30 uur via 0113 - 239 100.  

Noodpakket voor ondernemers

Vanaf 1 oktober 2020 is het mogelijk om een nieuwe aanvraag als ook de verlenging van de Tozo-regeling 3.0 en de lening voor bedrijfskapitaal 3.0 aan te vragen.
Meer informatie vindt u op: www.grdebevelanden.nl/noodpakket.

Op deze pagina vindt u ook een overzicht van veel gestelde vragen.

 

Maatregelen verspreiding coronavirus voorkomenWelke veiligheidsmaatregelen hebben wij genomen?

Om de gezondheid en veiligheid van u en onze medewerkers te beschermen, volgen wij de volgende RIVM richtlijnen:

  • We werken binnen GR de Bevelanden nog uitsluitend op afspraak.
  • Afspraak maken kan tijdens openingstijden van het Klant Contact Centrum via telefoonnummer 0113 - 239 100
  • Kom alleen, indien niet mogelijk maximaal met 1 begeleider.
  • Kom niet te vroeg en zeker niet te laat.
  • Blijf thuis als u een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt:
    • Neusverkoudheid
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in uw huishouden koorts (vanaf de 38˚C) en/of benauwdheidsklachten heeft;
  • Blijf thuis als iemand in uw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVI D-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • Houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten uw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • Hoest en nies in uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Ga voordat u naar het Stadskantoor vertrekt thuis naar het toilet;
  • Was uw handen met water en zeep voor en na bezoek aan het Stadskantoor, minimaal 20 seconden;
  • Gebruik papieren handdoeken om uw handen af te drogen;
  • Schud geen handen;
  • Maak gebruik van de kartonnen wegwerpbekers wanneer u koffie of thee wilt drinken;
  • Mondkapjes worden enkel gedragen als er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden en er geen tussenscherm aanwezig.

Wanneer wij klanten thuis bezoeken, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. We schudden geen handen en houden anderhalve meter afstand. Bij lichte verkoudheidsklachten blijven onze medewerkers thuis.

Veel gestelde vragen

Graag beantwoorden wij zo veel mogelijk van die vragen in de veel gestelde vragen hieronder. Het is belangrijk te benadrukken dat ons kantoor gewoon open is. Wel hebben we overal maatregelen genomen vanwege het coronavirus. Dit hebben we gedaan om u veilig en verantwoord welkom te kunnen heten en de ondersteuning te kunnen bieden die u van ons gewend bent.

Wij volgen ter allertijd de richtlijnen van het RIVM. Voor up-to-date informatie over het coronavirus en de maatregelen in Nederland kunt u het beste de website van het RIVM bezoeken.

1. Ik ben doorverwezen naar GR de Bevelanden verwezen. Kan ik (weer) een afspraak maken?

Zeker. U kunt een afspraak maken via ons Klant Contact Centrum op werkdagen van maandag tot en met donderdag 08.30 – 17:00 uur en vrijdag van 08.30 -12.30 uur. U kunt dan bellen met 0113 239 100. Afhankelijk van uw situatie zullen kijken of wij u eerst kunnen helpen via een telefonisch afspraak of videobellen.

2. Een klantmanager van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg wil me na de telefonische afspraak toch op een vestiging zien. Kan die afspraak doorgaan?

Ja, deze afspraak kan gewoon doorgaan als u tenminste niet ziek of verkouden bent. Wanneer u een afspraak heeft, bellen we u op de dag vóór deze afspraak. Dan nemen we met u een vragenlijst door (een zogeheten triage). Zo kunnen we zien of u klachten heeft, zoals hoesten, koorts en kortademigheid. Is dat het geval, dan kunt u niet bij ons terecht. We verzetten dan samen met u de afspraak.

3. Stel dat ik kort voor de afspraak ziekteverschijnselen krijg, wat dan?

We bellen u dus op de dag voor de afspraak. Als u na dat telefoontje ziek lijkt te worden, neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum (0113 239 100). U kunt uw afspraak dan in overleg verzetten.

Voor alle zekerheid vragen wij bij aankomst op het Stadskantoor nogmaals naar klachten, zoals hoesten en kortademigheid. Als u koorts of als u andere klachten heeft, kan de afspraak helaas toch niet doorgaan. We hopen dat u dit begrijpt. Uiteraard verzetten we de afspraak dan samen met u.

4. Hoe weet ik dat mijn eventuele bezoek aan GR de Bevelanden veilig is? Hoe zit het met het risico op besmetting?

We doen er alles aan om het besmettingsgevaar te verkleinen. Zo vervangen we veel fysieke gesprekken door telefonische. Ook nemen onze eigen medewerkers zelf alle hygiënemaatregelen zoals die door het RIVM zijn voorgeschreven. Dit verwachten we ook van u. Als u bij ons komt voor een afspraak, vragen we u dan ook uw handen goed te wassen. Daarnaast zijn er in de spreekruimtes en- kamers op de begane grond van het Stadskantoor spatschermen, scheidingswanden als ook desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes geplaatst. Verder plannen we onze afspraken anders dan anders. Zo ruimen we extra tijd in tussen twee verschillende afspraken. Ten slotte hebben we onze wachtkamers opnieuw ingericht, zodat er altijd in elk geval anderhalve meter ruimte tussen twee stoelen is.

Op deze manier kunnen we u veilig en verantwoord welkom heten!

5. Mag ik iemand meenemen naar een afspraak bij GR de Bevelanden?

Liever niet. Als het toch noodzakelijk is – en daar kunnen verschillende redenen voor zijn – dan vragen wij u om slechts één begeleider mee te nemen en geen kinderen. Wij verzoeken uw begeleider vriendelijk om tijdens uw afspraak niet in de wachtkamer plaats te nemen, maar bijvoorbeeld buiten of in de auto.

6. Mijn vraag over hoe jullie omgaan met het coronavirus is hierboven niet beantwoord. Wat nu?

Ons Klant Contact Centrum staat graag voor u klaar om uw specifieke vragen te beantwoorden. U kunt de medewerkers bereiken via 0113 - 239 100. Dat kan op deze dagen en tijden:

maandag 08.30 – 17.00 uur

dinsdag 08.30 – 17.00 uur

woensdag 08.30 – 17.00 uur

donderdag 08.30 – 17.00 uur

vrijdag 08.30 – 12.30 uur

Top